O mnie

Moje zdjęcie
Lubię mówić o sobie Baranka. Znaczy to, że należę do Niego - do Chrystusa Baranka. Chcę i próbuję świadczyć Barankowi w mojej codzienności. Anka od Baranka (nawet się rymuje :) W tym blogu znajdują się skrawki moich refleksji, które rodzą się z modlitwy Słowem Bożym. Jeśli komuś z Czytelników pomogą w poszukiwaniu miłującego Ojca, Pasterza dusz naszych, pisanie uznam za owocne. Chciałabym, by każdy dotarł do Źródła Życia, do którego mamy już dostęp przez sakramenty Kościoła. Jestem siostrą we Wspólnocie Jadwiżanek, które pomagają tym, którzy chcą Boga spotkać.

piątek, 16 grudnia 2016

16 XII, ku spójności

On był lampą, co płonie i świeci, wy zaś chcieliście na krótki czas radować się jego światłem. (J 5, 33-36)

Jest coś takiego niebezpiecznego w nas, że trudno nam przychodzi być stałymi. Ewangelia dzisiejsza w kontekście przyjęcia posłannictwa Jana Chrzciciela nazywa to krótkim czasem radowania się światłem.
Przychodzi mi na myśl inna dychotomia ludzkiego postępowania - wjazd Jezusa do Jerozolimy i Jego męka - radość tłumów witających Go gałązkami zielonymi i niedługo potem tenże tłum wołający "ukrzyżuj Go".
Słucham Słowa i wiem, że wzywa także mnie do scalenia, wzywa do spójności, do nawrócenia. Przyglądam się swoim słowom, postawom i wzmacniam decyzję na Światło, na prostolinijne życie świadczące o miłości Boga.
I uwielbiam dziś Jezusa za Jego stałość w miłości, za to, że nie zniechęca się się w miłosierdziu.

6 komentarzy:

  1. Tak wiem, ideałem jest zespolenie miłości Jezusa z wymaganiami Jana. Dopóki jednak to nie nastąpi żyjemy w rozdarciu, w drodze pomiędzy A i B. Dlatego wciąż od nowa musimy prosić o ŁASKĘ spójności, o taniec ZWIASTOWANIA, o AB...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ideałem jest zespolenie miłości Jezusa z wymaganiami JEZUSA. Tylko tyle :)

      Usuń
    2. "Idźcie i starające się zrozumieć..."

      Usuń
    3. Darmowa miłość może być zespolona z wymaganiami prawdy,tylko i wyłącznie dzięki ŁASCE MIŁOSIERDZIA

      Usuń
  2. Fot.
    "Dlatego się mówi: Zbudź się, o śpiący..." (Ef 5,14)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. https://www.youtube.com/watch?v=YeCx5gLHiZI

      Usuń