środa, 15 października 2014

15 X, do Ducha się stosujmy

Owocem zaś ducha jest: miłość, radość, pokój, cierpliwość, uprzejmość, dobroć, wierność, łagodność, opanowanie. Przeciw takim cnotom nie ma Prawa. A ci, którzy należą do Chrystusa Jezusa, ukrzyżowali ciało swoje z jego namiętnościami i pożądaniami. Mając życie od Ducha, do Ducha się też stosujmy. Ga 5,18-25

Dziś św. Teresa jest mi świadkiem naocznym tego, o czym pisze św. Paweł. W niej widzę, jak do Ducha się stosuje. I od niej się uczę.
Tak zaczyna św. Teresa z Avila swoje dzieło "Twierdza wewnętrzna":
Rzadko które zadanie, zlecone mi przez posłuszeństwo, wydało mi się tak trudne, jak rozkaz obecnie mi dany — napisania rzeczy o modlitwie. Naprzód dlatego, że nie czuję, by Pan mi udzielił zapału i ochoty do tej pracy, a po wtóre, że od trzech miesięcy cierpię takie osłabienie i taki szum w głowie, iż nawet w interesie naglącym ledwo coś zdołam napisać. Wiedząc jednak, że siła posłuszeństwa zwykła ułatwiać rzeczy na pozór niepodobne, ochotnie przystępuję do tej pracy, chociaż wola mocno się przed nią wzdryga. Nie dał mi bowiem Pan tyle cnoty i męstwa, bym umiała ciągle walczyć z ustawicznymi chorobami, jakie mię trapią i z nawałem wszelkiego rodzaju zatrudnień, bez zapierania siebie. Niech mnie więc wesprze Ten, który w tylu innych trudniejszych potrzebach działał we mnie i okazał nade mną moc łaski swojej; w Jego miłosierdziu pokładam całą ufność moją.

Taką prostotę i ufność mieć chciałabym w różnych zadaniach mi powierzonych... I o to proszę pokornie wzywając wstawiennictwa dzisiejszej Patronki.

6 komentarzy:

  1. Wczoraj na spotkaniu OwDŚ dowiedziałam się, że aby Duch Święty działał w nas i przez nas musimy ufnie prosić i otworzyć się na Jego działanie. Blokadą przez którą Duch Święty nie może się przebić do naszego serca, może być;
    - strach przed nieoczekiwanym obdarowaniem ( nie takim jakiego byśmy chcieli),
    - nasze życie rozmija się z Bożym planem,
    - zazdrość łask Bożych otrzymanych przez innym,
    - nasza zła wola wykorzystania przyszłych darów, czy charyzmatów.
    Módlmy się, aby Duch Święty działał przez biskupów i aby trwający Synod spełnił oczekiwanie nie ludzi ale zamysłu Bożego, wobec chrześcijańskich rodzin.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam Siostro, to nie jest komentarz do Twojej Notki, ale refleksja z wczorajszego spotkania- rekolekcji " po REO"

      Usuń
  2. Anno, dobrze że napisałaś! Ważne rzeczy. Żebyśmy sami blokad Duchowi nie tworzyli... Dziękuję za tę refleksję!

    OdpowiedzUsuń
  3. A mi dziś towarzyszą te słowa św. Teresy: „Niech nic cię nie smuci, niech nic cię nie przeraża, wszystko mija, lecz Bóg jest niezmienny. Cierpliwością osiągniesz wszystko; Temu, kto posiadł Boga, niczego nie braknie. Bóg sam wystarczy".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, te słowa św. Teresy są dobrą receptą w naszej drodze życiowej, na każdy dzień i każdą sytuację: radosną i bolesną. :-)

      Usuń
  4. Bycie ufnym jak i pokornym jest niezwykle trudnym zadaniem - chyba mało komu z nas udaje się je wykonywać idealnie. Bardzo podoba mi się twórczość Twojego bloga ale i przesłanie jakie niesie - jego istnienie ma większy sens

    OdpowiedzUsuń