niedziela, 11 marca 2018

11 III, ... za Jezusa i wszystko z Nim

Tak bowiem Bóg umiłował świat, że Syna swego Jednorodzonego dał, aby każdy, kto w Niego wierzy, nie zginął, ale miał życie wieczne. Albowiem Bóg nie posłał swego Syna na świat po to, aby świat potępił, ale po to, by świat został przez Niego zbawiony. (J 3,14-21)

Bóg posyła Jezusa dla naszego zbawienia, dla mojego zbawienia. Bóg nas (mnie) miłuje!
Może jeszcze dosadniej mówi o tym św. Paweł w II czytaniu:

Bóg będąc bogaty w miłosierdzie, przez wielką swą miłość, jaką nas umiłował, i to nas, umarłych na skutek występków, razem z Chrystusem przywrócił do życia. Łaską bowiem jesteście zbawieni Razem też wskrzesił nas i razem posadził na wyżynach niebieskich, w Chrystusie Jezusie, aby w nadchodzących wiekach przemożne bogactwa Jego łaski wykazać na przykładzie dobroci względem nas, w Chrystusie Jezusie. Łaską bowiem jesteście zbawieni przez wiarę. A to pochodzi nie od was, lecz jest to dar Boga: nie z uczynków, aby się nikt nie chlubił. Jesteśmy bowiem Jego dziełem, stworzeni w Chrystusie Jezusie dla dobrych czynów, które Bóg z góry przygotował, abyśmy je pełnili. (Ef 2,4-10)
Trzy razy pada w tym tekście słowo "Łaska". Ileż nam Bóg dał, po prostu dał. Będąc z Nim, w Jego Obecności, jesteśmy u siebie. Jesteśmy Jego dziełem - bycie przed Nim jest naszym bezpieczeństwem, zbawieniem, szczęściem.
Obrazek dziś zapożyczyłam od o. Gintera SJ. Nie mogłam się oprzeć :)
Bogu dziękowałam dziś za Jezusa i za wszystko co z Nim dla mnie przyszło...

1 komentarz:

  1. To zdanie o łasce bardzo mi zapadło w serce. W w homilii było odbijaniu Bożego światła...

    OdpowiedzUsuń