sobota, 21 lutego 2015

21 II, JEST blisko

„Jeśli u siebie usuniesz jarzmo, przestaniesz grozić palcem i mówić przewrotnie[...]. 
Pan cię zawsze prowadzić będzie, nasyci duszę twoją na pustkowiach. Odmłodzi twoje kości tak, że będziesz jak zroszony ogród i jak źródło wody, co się nie wyczerpie...".  (Iz 58,9b-14)

Pan cię zawsze prowadzić będzie... Dziś chcę sobie i tobie przypomnieć o OBECNYM.
Od chrztu jest prawdą, że wciąż się odmładza moja dusza (ci dobrze wiedzą, którzy jako dorośli tę łaskę mieli, że przyjęli świadomie chrzest). Zroszonym ogrodem jest moja dusza i źródło wody (Duch Święty we mnie), co się nie wyczerpie.
Moje zadanie usuwać jarzmo niewoli, które czyni ze mnie niewolnika (czy to w relacjach, czy w pobożności, czy w postawach). Jestem córką (synem) Ojca! Jego potężna prawica JEST moim wsparciem i z Nim dam radę!
Dzisiejsza modlitwa kolekty:
"Wszechmogący, wieczny Boże, wejrzyj łaskawie na naszą słabość w walce z mocami ciemności i wyciągnij w naszej obronie swoja potężną prawicę".

Fot. z internetu, ze strony: www.mynaszlaku.pl. Bardzo to zdjęcie mi się podoba, bo unaocznia mi bliskość Boga, który wspiera swą prawicą moją słabość :) Patrzymy oboje do przodu, ja Go nie widzę, ale czuję Jego wsparcie, miłość.

***
Lektura Biblii:
...Pan mówił: "Dosyć napatrzyłem się na udrękę ludu mego w Egipcie i nasłuchałem się narzekań jego na ciemięzców, znam więc jego uciemiężenie. Zstąpiłem, aby go wyrwać z ręki Egiptu i wyprowadzić z tej ziemi do ziemi żyznej i przestronnej, do ziemi, która opływa w mleko i miód [...].
Mojżesz zaś rzekł do Boga: "Oto pójdę do Izraelitów i powiem im: Bóg ojców naszych posłał mnie do was. Lecz gdy oni mnie zapytają, jakie jest Jego imię, to cóż im mam powiedzieć?" Odpowiedział Bóg Mojżeszowi: "Jestem, który jestem". I dodał: "Tak powiesz synom Izraela: «Jestem» posłał mnie do was". Mówił dalej Bóg do Mojżesza: "Tak powiesz Izraelitom: Jestem Bóg ojców waszych, Bóg Abrahama, Bóg Izaaka i Bóg Jakuba posłał mnie do was. To jest moje imię na wieki i to jest moje zawołanie na najdalsze pokolenia... (Wj 3, 1-20)

2 komentarze:

  1. Dziś (jak w każdą sobotę Wielkiego Postu ) wraz z moją wspólnotą adorowaliśmy Najświętszy Sakrament w godzinie miłosierdzia, jako wynagrodzenie Sercu Jezusowemu za grzechy nasze i całego świata. Jest to odpowiedź nasza na słowa proroctwa, które Pan skierował do nas przed Wielkim Postem.
    Jezusie Synu Dawida, ulituj się nad nami grzesznymi i całym światem, wyrwij nas z rumowiska naszego życia, okaż nam miłosierdzie swoje i daj nam odbudować jedność z Tobą. Amen.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anno, dobrze, że jesteś we wspólnocie i bardzo dobrze, że odpowiadacie na miłość miłością, bo adoracja Najświętszego Sakramentu tym jest. Bo w Nim obecny Jezus!

      Usuń