wtorek, 10 marca 2015

10 III, nauka miłowania

Piotr zbliżył się do Jezusa i zapytał: „Panie, ile razy mam przebaczyć, jeśli mój brat wykroczy przeciwko mnie? Czy aż siedem razy?”... (Mt 18,21-35)

A my raczej pytamy nie o te 7 razy ale o ten jeden raz...
Od kilku dni nawiedza nas obraz Serca Jezusa - to taki lokalny rys roku życia konsekrowanego. Odwiedza w tym roku domy zakonne.
Patrzę na Jezusa, patrzę na Jego serce (ten wianuszek cierniowy wokół...), patrzę na rany w dłoniach... i uczę się miłowania.
Tak uważam, że przebaczenie to jakaś forma miłowania.

2 komentarze:

  1. Boskie serce Jezusa, nie wypominaj mi mojego zła, które czynię.
    nie brzydź się mną, nie odrzucaj mnie. Kaśka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jedyne na świecie Serce, która nie brzydzi się, nie odrzuca i nie wypomina. Ono pragnie Twego zaufania.

      Usuń