czwartek, 12 marca 2015

12 III, sercowemu wirusowi NIE

To mówi Pan: „Dałem im przykazanie: «Słuchajcie głosu mojego, a będę wam Bogiem, wy zaś będziecie Mi narodem. Chodźcie każdą drogą, którą wam rozkażę, aby się wam dobrze powodziło».
Ale nie usłuchali ani nie chcieli słuchać i poszli według zatwardziałości swego przewrotnego serca; odwrócili się plecami, a nie twarzą... (Jr 7,23-28)

Zatwardziałość serca - któż z nas tego nie zna? Ja znam. Taki swoisty upór, takie zacietrzewienie, że wydaje się, nic nie zmieni mego nastawienia w jakiejś drobnostce, w jakiejś relacji. Nastawienia wobec człowieka, a przecież jest to postawa kierująca w stronę Boga, bo On pod tym najmniejszym często zechciał się ukrywać...
Topnieje coraz bardziej taka postawa we mnie, z daru łaski Bożej, ale wiem, że zatwardziałość serca to wirus bardziej groźny, niż ten grypowy, który właśnie mnie dopadł i do łóżka na kilka dni przywiązał.

Słowa Papieża, za deon.pl, z homilii do dzisiejszej Ewangelii (Łk 11,14-23):
Papież podkreślił, że tak jak w przeszłości Bóg posyłał proroków, tak też i dziś posyła świętych. To oni, święci a nie możni, nie obłudnicy posuwają życie Kościoła naprzód - powiedział Franciszek. Zaznaczył, że są to ludzie, którzy nie obawiają się doświadczenia serdeczności Bożego miłosierdzia. Dlatego rozumieją tyle nędzy, tyle ludzkich nieszczęść i towarzyszą ludziom z bliska. Nie gardzą ludźmi.

- Jezus powiedział: «Kto nie jest ze Mną, jest przeciwko Mnie». Czy nie będzie jednak drogi kompromisu, trochę tu, a trochę gdzie indziej? Nie, albo jesteś na drodze miłości, albo też jesteś na drodze obłudy. Albo pozwolisz się kochać miłosierdziu Bożemu, albo też czynisz to, co chcesz, tak jakie jest twoje serce, które na tej drodze staje się za każdym razem coraz bardziej z kamienia. Kto nie jest ze Mną, jest przeciwko Mnie: nie ma trzeciej drogi kompromisu.

Fot. Spojrzenie na krzyż leczy wirusa zatwardziałości serca. Sprawdzone - polecam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz