wtorek, 5 lipca 2016

5 VII, wszystkie miasta

... Tak Jezus obchodził wszystkie miasta i wioski. Nauczał w tamtejszych synagogach, głosił Ewangelię królestwa i leczył wszystkie choroby i wszystkie słabości. A widząc tłumy ludzi, litował się nad nimi, bo byli znękani i porzuceni, jak owce nie mające pasterza... (Mt 9,32-37)

Tak jakoś ostatnio dane mi jest doświadczenie różnych chorób ludzkich, grzechu, słabości, zranień pokoleniowych wręcz... To wszystko porusza moje serce, współczuję, rozmawiam, pomagam (o ile potrafię), czasem się dziwię, że aż tak Zły potrafi rozsiewać swoje nasienie... Gdzieś w bezradności rodzi się pytanie, gdzie jesteś Boże z mocą swą???
Wczorajsza Ewangelia  (Mt 9,18-26) o dotyku Jezusa, który wskrzesza i dzisiejsze Jego chodzenie po miastach i wioskach, przypomina mi o Dobrym Pasterzu. Wiem i jestem wdzięczna Mu, że czasem pozwala mi spojrzeć na owczarnię szerzej, z Jego perspektywy, a nie tylko z mojej...
Panem żniwa jest PAN :), a ja wciąż wierzę w Jego dobroć, w Jego troskę, w Jego miłość.

Fot. Pośród ciemności zranień, cierpienia i błędów ludzkich jest Jego Obecność. On - jak Słońce - nawet, gdy nie widać JEST. Jest Dobrym Pasterzem.

4 komentarze:

  1. 8 VII, "miasta i wioski" to my i nasze wieczne problemy... Dajmy na to, Tyś jest Miasto, a ja Wioska :)

    OdpowiedzUsuń
  2. "obchodził miasta i wioski", czyli nawiedzał, interesował się, uczestniczył w życiu okazałych Miast, jak i niczym nie wyróżniających się wiosek. Nauczał z głowy, współczuł z serca, leczył dotykiem... leczył ciało i zmysły dotykiem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciało skrzywdzone, bolesne ucieka poza granice miast i wsi, prawdopodobnie z lęku przed "złym dotykiem". Dobry Pasterz, jak wiemy dociera także i tam. Odnajduje, opatruje, leczy z miłością głębokie krzywdy dobrym, czystym dotykiem...

      Usuń
    2. Tak, "dotknąć" drugiego możemy wszystkimi zmysłami...

      Usuń