O mnie

Moje zdjęcie
Lubię mówić o sobie Baranka. Znaczy to, że należę do Niego - do Chrystusa Baranka. Chcę i próbuję świadczyć Barankowi w mojej codzienności. Anka od Baranka (nawet się rymuje :) W tym blogu znajdują się skrawki moich refleksji, które rodzą się z modlitwy Słowem Bożym. Jeśli komuś z Czytelników pomogą w poszukiwaniu miłującego Ojca, Pasterza dusz naszych, pisanie uznam za owocne. Chciałabym, by każdy dotarł do Źródła Życia, do którego mamy już dostęp przez sakramenty Kościoła. Jestem siostrą we Wspólnocie Jadwiżanek, które pomagają tym, którzy chcą Boga spotkać.

czwartek, 9 czerwca 2016

9 VI, nie zabijaj

Słyszeliście, że powiedziano przodkom: «Nie zabijaj»; a kto by się dopuścił zabójstwa, podlega sądowi. A Ja wam powiadam: Każdy, kto się gniewa na swego brata, podlega sądowi. A kto by rzekł swemu bratu «Raka», podlega Wysokiej Radzie. A kto by mu rzekł «Bezbożniku», podlega karze piekła ognistego.  (Mt 5,20-26)

Ujęło mnie doprecyzowanie o. Łusiaka SJ: "Każda forma upokorzenia człowieka jest swoistym zabójstwem".
Ile takich myślnych i emocjonalnych nożów krąży wokół nas? W nas? Z nas?...
"Pojednaj się z bratem swoim" - ten apel Jezusa skierowany jest do mnie (nie do brata), jeśli to ja słucham sług Ewangelii. Pójście za nim wyjdzie mi na dobre!
Miłość zawsze wychodzi na dobre! :)

4 komentarze:

  1. "Każda forma upokorzenia człowieka jest swoistym zabójstwem" - tak jest, gdy człowiek upokarza człowieka. Bywa jednak i tak, że to Bóg upokarza człowieka (dla jego dobra czyni to z miłości), nigdy go jednak nie poniżając. (ks. Krzysztof Grzywocz)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Bóg czasem upokarza człowieka, ale nigdy go nie poniża". - to całe zdanie ks. Grzywocza zaczerpnięte z jego konferencji "Duchowość i sny", którą przy okazji polecam - jest książka i nagrania także;
      http://e-religijne.pl/pl/p/Duchowosc-i-sny-ks.-Krzysztof-Grzywocz-6-plyt-CD/1699

      Usuń
  2. Moją uwagę przykuł inny akapit:

    "Jeśli wasza sprawiedliwość nie będzie większa niż uczonych w Piśmie i faryzeuszów, nie wejdziecie do królestwa niebieskiego."

    Myślę, że Jezusowi chodzi wciąż o to samo, czyli o przekroczenie logiki sprawiedliwego odwetu na drodze "wyobraźni miłosierdzia". Dlatego proponuje uczniom wejście w logikę innej sprawiedliwości, która w istocie jest Dobrą Nowiną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taką "wyobraźnię miłosierdzia" miała niewątpliwie św. Jadwiga, być może to Królowa zainspirowała Ojca Świętego Jana Pawła II, by użyć takiej składni :)

      „Jadwigo, czyń, co widzisz!” - tak, patrz sercem, a zrozumiesz wyzwalającą logikę "wyobraźni miłosierdzia"!

      Usuń