O mnie

Moje zdjęcie
Lubię mówić o sobie Baranka. Znaczy to, że należę do Niego - do Chrystusa Baranka. Chcę i próbuję świadczyć Barankowi w mojej codzienności. Anka od Baranka (nawet się rymuje :) W tym blogu znajdują się skrawki moich refleksji, które rodzą się z modlitwy Słowem Bożym. Jeśli komuś z Czytelników pomogą w poszukiwaniu miłującego Ojca, Pasterza dusz naszych, pisanie uznam za owocne. Chciałabym, by każdy dotarł do Źródła Życia, do którego mamy już dostęp przez sakramenty Kościoła. Jestem siostrą we Wspólnocie Jadwiżanek, które pomagają tym, którzy chcą Boga spotkać.

czwartek, 10 listopada 2016

10 XI, pośród nas JEST

Jezus zapytany przez faryzeuszów, kiedy przyjdzie królestwo Boże, odpowiedział im: „Królestwo Boże nie przyjdzie dostrzegalnie; i nie powiedzą: «Oto tu jest» albo: «tam». Oto bowiem królestwo Boże jest pośród was”. (Łk 17,20-25)

Bardzo lubię to zdanie Jezusa, które przecina jakby kataraktę, zasłonę na oczach: "oto bowiem królestwo Boże jest pośród was". Obecność Jezusa jest obecnością królestwa Bożego.
Jezus wchodzi w nasze ludzkie życie przez swoje Wcielenie. Przez Paschę przemienia nasz los i zostając w Eucharystii "przemieszcza się" w kierunku naszych serc.
Bóg jest na wyciągnięcie ręki, czy chcemy Go zauważyć i przyjąć?
Dla tych, co Go przyjmują, jest tak blisko, jak możliwe jeszcze tu przed śmiercią...

Fot. Obrazek z krakowskich plant. Ten wspólny warkocz dzieci jest w jakiejś mierze symbolem spotkania z Bogiem - tkania relacji Boga z człowiekiem.

9 komentarzy:

  1. tam, gdzie króluje Duch przebaczenia, tkanie relacji Jest możliwe...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...dochodzę do wniosku, że przebaczenie jest istotą wiary chrześcijańskiej, będąc zarazem testem na jej posiadanie lub nie.
      A parafrazując dzisiejszą perykopę zapytam:

      "Czy Syn Człowieczy znajdzie prawdziwe przebaczenie, czyli autentyczną wiarę na ziemi, gdy przyjdzie?" (por. Łk 18,1-8)

      Usuń
  2. Odpowiedź na postawione pytanie trzeba szukać we własnym sercu. I tam o wiarę (też i o przebaczenie) zadbać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie lubię u Ciebie tego belferskiego tonu! Rozumiem, że mnie prowokujesz, bym Ci przebaczył, takie ćwiczenie Pani zadała, co? /pś

      Usuń
    2. Proszę o pomoc w odrobieniu tego zadania.

      Usuń
    3. Halo, halo, niby co byś mi miał przebaczyć???
      Skrzywdziłam Cię???
      Nic mi nie wiadomo na ten temat.

      A moje stwierdzenie o wiarę i przebaczenie jest do wszystkich! I do mnie, i do każdego kto zagląda do tego bloga.

      Usuń
    4. Jeśli "nic nie wiadomo na ten temat", to oświadczam Ci, że tak, że być może nieświadomie dotknęłaś jednej z moich ran.

      Myślę, że samo "pytanie" nie wystarczy, aby zasłużyć na miano dobrej nauczycielki, trzeba jeszcze dać świadectwo, i o to teraz, pyta Cię twój uczeń...?

      Usuń
  3. Wszyscy jesteśmy w jednej szkole - Jezusowej, ewangelicznej. Duch Święty niech będzie balsamem na Twoją ranę, oddaję Cię Panu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję... za miejsce w sercu.

      Usuń