czwartek, 22 września 2016

22 IX, kto panuje?

Tetrarcha Herod posłyszał o wszystkich cudach zdziałanych przez Chrystusa i był zaniepokojony... (Łk 9, 7-9)

Kiedy wydarza się dobro wokół nas, kiedy słyszymy o wielkich Bożych sprawach, to jak reagujemy? Czy zawsze jest tylko radość i zdumienie? Czy pojawia się też niepokój, jeśli doświadczenie Boga jest tak blisko...
Niepokój w takim przypadku wyraża troskę mojego egoizmu. Stawianie siebie w centrum życia i chęć reżyserowania rzeczywistości sprawiają, że budzi się we mnie niepokój, jeśli nie idzie "po mojemu".
Dzisiejsze Słowo napomina mnie, by dać Bogu prawo do rządzenia.
Niech nie panuje we mnie niepokój, lecz niech panuje Pan!

4 komentarze:

  1. Zwróć uwagę na uwarunkowane myślenie, np. zajmowaną pozycją w strukturze (jakiejś) władzy./ pś

    OdpowiedzUsuń
  2. Z nadaniem władzy, łączy się też łaska stanu - zwróć na to też uwagę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A władza ta, z ludzkiego czy z boskiego nadania?

      Usuń