sobota, 8 listopada 2014

8 XI, w Nim mogę wiele

Umiem cierpieć biedę, umiem i obfitować. Do wszystkich w ogóle warunków jestem zaprawiony: i być sytym, i głód cierpieć, obfitować i doznawać niedostatku. Wszystko mogę w Tym, który mnie umacnia. Flp 4,10-19

To słowa św. Pawła. Nie moje. Ja jeszcze tak nie umiem. Mogę tylko powiedzieć i prawdą jest, że ja tak bym chciała. Chciałbym umieć cierpieć biedę i umieć obfitować. Chciałabym do wszystkich warunków (zewnętrznych i wewnętrznych tym bardziej) być zaprawioną. O to się modlę a życie samo mnie w tym ćwiczy... Żebym też na wagary nie uciekła od tych ćwiczeń...
Dziś ze św. Pawłem przekonana jestem, że w Tym, który mnie umacnia mogę wiele, wszystko. Tylko w Nim, z Nim i przez Niego. Dlatego codzienna Eucharystia.

2 komentarze:

  1. Przepraszam, a jak Siostra spędza całą noc w pociągu ze Szczecina do Krakowa to nie jest realizacja tych słów, zwłaszcza tej części: "umiem cierpieć biedę"?
    Każdy na swój sposób uczy się wypełniać te słowa w swoim życiu.
    Pozdrawiam!:)
    b=>t.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) no proszę, ktoś mnie punktuje. :)
      Masz rację, te nocne przejazdy nie są łatwe a nawet na nie nie narzekam. Chyba się czegoś nauczyłam...

      Usuń