O mnie

Moje zdjęcie
Lubię mówić o sobie Baranka. Znaczy to, że należę do Niego - do Chrystusa Baranka. Chcę i próbuję świadczyć Barankowi w mojej codzienności. Anka od Baranka (nawet się rymuje :) W tym blogu znajdują się skrawki moich refleksji, które rodzą się z modlitwy Słowem Bożym. Jeśli komuś z Czytelników pomogą w poszukiwaniu miłującego Ojca, Pasterza dusz naszych, pisanie uznam za owocne. Chciałabym, by każdy dotarł do Źródła Życia, do którego mamy już dostęp przez sakramenty Kościoła. Jestem siostrą we Wspólnocie Jadwiżanek, które pomagają tym, którzy chcą Boga spotkać.

niedziela, 27 lipca 2014

27 VII, serce, proszę, mi daj

Salomon odrzekł: „O Panie, Boże mój, Tyś ustanowił królem Twego sługę [...]. Brak mi doświadczenia. [...] Racz więc dać Twemu słudze serce pełne rozsądku do sądzenia Twego ludu i rozróżniania dobra i zła, bo któż zdoła sądzić ten lud Twój tak liczny?”. 
Spodobało się Panu, że właśnie o to Salomon poprosił. 1 Krl 3,5.7–12

Właśnie tak jak Salomon staję przed Panem.
Wczoraj wieczorem, kiedy na spokojnie po dniu bardzo intensywnym usiadłam w kaplicy, by w cztery oczy jeszcze z Nim pobyć... właśnie też poczułam, że chce mnie obdarować i pytał czym. :)
Też jak Salomon prosiłam o serce pełne rozsądku i miłowania.

Fot. Wota sercowe w Ostrej Bramie.

4 komentarze:

  1. Salomon już swą mądrość wykazał, prosząc Boga o taki a nie inny dar.
    Duchu Święty, Boże ja też proszę o mądrość, bo jak wiesz Boże w starszym wieku szare komórki obumierają i człowiek staje się nieporadny umysłowo. Daj mi też dar rozumu, bym odróżniała dobro od zła i daj mi dar poznania, Ciebie Boże Jedyny. Niech Twoja wola spełni się we mnie do końca. Amen.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nikt przed nim, nikt po nim już takiej mądrości nie posiadł. A jednak padł. Pojawił się moment, w którym zawahał się, przestał ufać. Jego późniejsze decyzje przyczyniają się do rozłamu królestwa. Największy nawet dar łatwy do utracenia, gdy zacznie rodzić się pycha. A czasami wystarczy ziarno mądrości, wytrwale pielęgnowane przez całe życie. Cicho i pokornie. Świętość.
    Pan Ci udzielił. Podlewaj.

    OdpowiedzUsuń
  3. Gdybym ja miała prosic Boga o dar mądrości, to Bóg załamał by chyba ręce, byłby w kłopocie, za dużo fatygi ;) ja śmiem prosić o zmiłowanie nade mną, o łagodne wejrzenie. Kaśka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiem, tak trochę egoistycznie, bo dla siebie proszę. może nie odrzuci... Kaśka

      Usuń