poniedziałek, 29 maja 2017

29 V, źródło odwagi

Ale Ja nie jestem sam, bo Ojciec jest ze Mną. 
To wam powiedziałem, abyście pokój we Mnie mieli. Na świecie doznacie ucisku, ale miejcie odwagę: Jam zwyciężył świat. (J 16,29-33)

Dzisiejsza święta - św. Urszula Ledóchowska - jest mi bliska. Bardzo ją lubię, przyjaźnimy się od lat :).
Znając jej życiorys i słuchając dzisiejszej Ewangelii, wiem, że ta kobieta doznała swoistego ucisku na świecie i znalazła źródło odwagi i pokoju: Serce Jezusa.

Fot. Dane mi było dziś być w klasztorze w którym mieszkała św. Urszula i ucałować jej relikwie.

1 komentarz:

  1. Św Urszula Ledóchowska, była urszulanką tzw czarną przez 20 lat w Krakowie.Żyła i pracowała tutaj jako wychowawczyni i przełożona. Potem wyjechała do Skandynawii jako urszulanka. Założyła swoje zgromadzenie,które nazwała - Urszulankami Serca Jezusa Konającego, zwane potocznie szarymi.Znała kilka języków i była artystką,malowała, do dzisiaj wiszą jej obrazy w klasztorze krakowskim.Pozdrawiam miło.

    OdpowiedzUsuń