czwartek, 1 maja 2014

1 V, ufność w zwycięstwo krzyża

Jezus powiedział do Nikodema: "Kto przychodzi z wysoka, panuje nad wszystkimi, a kto z ziemi pochodzi, należy do ziemi i po ziemsku przemawia..." J 3,31-36

Chrześcijanin to taki człowiek, który głowę ma w niebie a przy tym stąpa bardzo po ziemi. Czasem ta przynależność do ziemi zgina mnie i prawie tracę poczucie panowania...
Dlatego dobrze, że są święci, bo dopingują mnie, podnoszę się dzięki ich wstawiennictwu i otrzymuję wciąż Ducha.

Dziś zaczynam triduum do bł. Michała Giedroycia. Mało znany, dlatego chcę o nim tu napisać.
4 maja jego wspomnienie. To nasz Patron, naszego Zgromadzenia (jadwiżanki wawelskie). Taki ukryty :-) i tak działa - z ukrycia - ale konkretnie, choć bez rozgłosu. Dzieli się tym, czym sam został obdarzony: mądrością cierpliwości i zwycięską ufnością.
Więcej o nim można znaleźć na stronie: http://jadwizanki.pl/czytelnia.php
i tu: mój artykuł o bł. Michale Giedroyciu
A ja na dziś jutro i pojutrze wymyśliłam takie triduum wirtualne:
Zapraszam Cię do wspólnej modlitwy o wytrwanie w wierze i ufności Bogu do końca. I o wytrwanie w łasce wiary dla neofitów. Propozycja moja tak wygląda:
Przez trzy dni będę załączać obrazek, na którym zamieszczona będzie krótka modlitwa. Przeczytaj ją raz, drugi, trzeci... z prostotą dziecka i żywą wiarą. Tyle. Tylko tyle i aż tyle.
Dziękuję.

2 komentarze:

  1. Ufnością w zwycięstwo krzyża - przez modlitwę bł. Michała Giedroycia -
    obdarz nas, Panie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ufnością w zwycięstwo krzyża - przez modlitwę bł. Michała Giedroycia -
    obdarz nas, Panie.Amen

    OdpowiedzUsuń