niedziela, 21 listopada 2021

21 XI, mój Król

... «Królestwo moje nie jest z tego świata. Gdyby królestwo moje było z tego świata, słudzy moi biliby się, abym nie został wydany Żydom. Teraz zaś królestwo moje nie jest stąd». Piłat zatem powiedział do Niego: «A więc jesteś królem?» Odpowiedział Jezus: «Tak, jestem królem. Ja się na to narodziłem i na to przyszedłem na świat, aby dać świadectwo prawdzie. Każdy, kto jest z prawdy, słucha mojego głosu».  (J 18, 33b-37)

Trzeba długo "posiedzieć" w tej ewangelicznej scenie, żeby zaskoczyło w sercu to, co mówi Jezus. Ja jeszcze swego nie wysiedziałam, więc nie będę się mądrzyć, tylko napiszę, że chcę być tą, która słucha Jego głosu.

I jeszcze jedno: Uroczystość Jezusa Chrystusa Króla Wszechświata jest naszą zakonną uroczystością patronalną, bo zbiera na końcu roku liturgicznego wszystkie Jezusowe odsłony (tajemnice życie). To czas składania ślubów wieczystych. Wczoraj w wigilię s. Magdalena od Jezusa Sługi Miłości złożyła swoje śluby. 
Natomiast w sobotę 27 XI będę wraz z moją współsiostrą świętować 25-lecie pierwszych ślubów. W naszej młodej wciąż jeszcze Wspólnocie to poniekąd nowość. Zapraszam serdecznie do wspólnej modlitwy w kościele św. Marka Ewangelisty w Krakowie - sobota 27 listopada, Msza święta dziękczynna z odnowieniem ślubów o godz. 15.00.

Fot. moja próba od wielu już lat... tak chcę żyć.

1 komentarz: