środa, 10 czerwca 2020

10 VI, kapłańsko i miłośnie ...

Dziś przed Bożym Ciałem taki cytat naszego Ojca Założyciela bpa Wacława J. Świerzawskiego proponuję:
"Matka Chrystusowa jest z Synem nierozłączna, gdy więc kapłan trzyma w dłoniach Obecnego, spotyka Tę, która jest zawsze obecna tam gdzie Syn. Jak żywa, jak prosta staje się wtedy więź kapłana z Matką Bożą! Tajemnica tej więzi to wielki sekret kapłańskiego serca i kapłańskiej posługi. Matka Jezusowa uczy kapłana przede wszystkim miłosnego obchodzenia się z Ciałem Chrystusa z Ciałem eucharystycznym, które kapłan sprowadza na ołtarz, i z Ciałem mistycznym - Kościołem, które jako apostoł Jezusa Chrystusa współbuduje z Bogiem".

4 komentarze:

  1. pięknie to brzmi, ale wielu jest nienauczalnych,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... o tak. Niestety. Ale póki żyją zawsze szansa jest na nawrócenie.

      Usuń
  2. a także szansa na zniszczenie wszystkich dookoła.

    OdpowiedzUsuń