środa, 13 czerwca 2018

13 VI, za obcymi bogami - mnożenie udręk

Zachowaj mnie, Boże, 
bo chronię się do Ciebie, 
mówię do Pana: „Tyś jest Panem moim, 
po za Tobą nie ma dla mnie dobra”. 

Ci, którzy idą za obcymi bogami, 
pomnażają swoje udręki. 
Nie będę wylewał krwi w ofiarach dla nich, 
nie wymówią ich imion moje wargi. 

Pan moim dziedzictwem i przeznaczeniem, 
to On mój los zabezpiecza. 
Zawsze stawiam sobie Pana przed oczy, 
On jest po mojej prawicy, nic mną nie zachwieje. 

Ty ścieżkę życia mi ukażesz, pełnię Twojej radości 
i wieczną rozkosz po Twojej prawicy. (Ps 16)

Dziś cytuję Psalm responsoryjny. Po prostu po I czytaniu (1 Krl 18,20-39), to jest odpowiedź serca. I pragnę bardzo, by moje serce tak właśnie mogło się modlić dnia każdego.

1 komentarz:

  1. A mi po głowie chodzi ostatnio mocno psalm 8... Chyba taki najbardziej "mój".

    OdpowiedzUsuń