wtorek, 8 stycznia 2013

8 I, nie miłujesz = nie znasz

...Kto nie miłuje, nie zna Boga,
bo Bóg jest miłością.
W tym objawiła się miłość Boga ku nam,
że zesłał Syna swego Jednorodzonego na świat,
abyśmy życie mieli dzięki Niemu...
1 J 4, 7-10

Rozwiązuje mi się dziś zagadka o poznaniu Boga. Słowo mówi jasno: "kto nie miłuje, nie zna Boga".
Miłować tak, aby drugi życie miał, miłować tak, by dać siebie, by się wydać dla życia drugiego, o takiej miłości mówi św. Jan.
Jeśli nie masz w sobie doświadczenia takiego miłowania, które kosztuje, to nie znasz Boga i trudno będzie Go poznać. Bo ON jest TAKĄ MIŁOŚCIĄ.
Proś więc modląc się kolektą Kościoła, który dziś prosi Boga, aby Zbawiciel, który był do nas podobny zewnętrznie, przekształcił nas wewnętrznie.
Ja też proszę, bo też moja miłość potrzebuje oczyszczenia.

3 komentarze:

  1. O ukochany mój Zbawicielu, wlej całą swą miłość w serce moje, bym płonęła miłością Twoją do Boga i drugiego człowieka. Bym każdego dnia lepiej słyszała Twoje napomnienia i lepiej poddawała się Twojej woli. Amen.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój Zbawicielu przekształcaj mnie wewnętrznie.Amen

    OdpowiedzUsuń