niedziela, 27 stycznia 2013

27 I, DZIŚ spełnia się dobra nowina

«Duch Pański spoczywa na Mnie, ponieważ Mnie namaścił i posłał Mnie, abym ubogim niósł dobrą nowinę, więźniom głosił wolność, a niewidomym przejrzenie; abym uciśnionych odsyłał wolnych, abym obwoływał rok łaski od Pana».
Zwinąwszy księgę, oddał słudze i usiadł; 
a oczy wszystkich w synagodze były w Nim utkwione. 
Począł więc mówić do nich: «Dziś spełniły się te słowa Pisma, któreście słyszeli». Łk 4, 14-21

A oczy wszystkich były w Nim utkwione. Chciałabym, by nie tylko moje oczy, ale i uszy moje, i serce moje, pragnienia moje, uczucia moje były w Nim utkwione.
Dziś w parafii, gdzie mieszkam i służę, mam przywilej odnowienia swoich ślubów wieczystych.
To Jezusowe "dziś spełniły się te słowa" łączą się z moim ślubowaniem dziś w jedno DZIŚ, scalają się, tak jak serce moje małe scala się z Jego Sercem wielkim i zaczyna kochać Jego miłością. Niech tak zostanie na wieki. Amen.
Co mogę powiedzieć dla moich kochanych Czytelników? Że Bóg DZIŚ zbawia każdego z nas. Nie wczoraj, nie przedwczoraj. Przeszłość zostaw, ona do ciebie już nie należy, jutro też nie należy do ciebie, tylko dziś. Dziś przyjdź do Jezusa i zaproś Go do siebie i pozwól Mu powiedzieć tobie dobrą nowinę, pozwól Mu uwolnić ciebie od ciebie samego, pozwól Mu otworzyć twoje oczy, pozwól Mu działać. Wyznaj, że jest twoim Panem i Zbawicielem, że jest twoim Pasterzem, że należysz do Niego. Wyznaj Mu to DZIŚ.

Fot. z moich ślubów wieczystych, 2000 rok.
***
Niesamowitym wsparciem podczas Mszy świętej był mi dziś psalm responsoryjny, który zawierał prośbę:
 Niech znajdą uznanie przed Tobą słowa ust moich i myśli mego serca, 
Panie, moja Opoko i mój Zbawicielu. (Ps 19)
Te słowa były moją modlitwą przed wypowiadaniem formuły ślubnej...

11 komentarzy:

  1. "...Niech tak zostanie na wieki. Amen." Twoje i moje Amen niech Pan wysłucha.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jezu, Tyś mój Pan, Tyś mój Król!

      Usuń
    2. Niewysłowiona Tajemnica Bożego Miłosierdzia wobec człowieka!

      Usuń
  2. Aniu, przez to ślubowanie jesteś pełniejsza w łaskę, więc daj się ciągle namaszczać, by Pan poprowadził jeszcze dalej niż do Szczecina... :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... próbuję nadążać za Barankiem. Na razie "pasie mnie" w Szczecinie :). Ruszy dalej, pójdę za Nim. Chcę być z Nim, gdziekolwiek ON się ruszy.

      Usuń
    2. Widzę w Tobie Rut - moją ulubienicę ST :) Powodzenia w tym nadążANIU!

      Usuń
  3. Dziękuję, Bracie mój!
    To jest niewysłowiona tajemnica Bożego wybrania, umiłowania, posłania...

    OdpowiedzUsuń
  4. Błogosławieństwa Bożego na Barankowej Drodze Życia. Gratuluję wielkiej dojrzałości i ściskam świątecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie. Dojrzałość wielka jest wciąż jeszcze przede mną :) ale i owszem Pasterz mnie prowadzi.

      Usuń
  5. „Ukochałem cię odwieczną miłością”
    Cała należysz do Pana,
    niech wypełnia Twoje serce bez reszty i obdarza Swoją Łaską
    Pozdrawiam Aniu serdecznie w tym pięknym dniu, Zosia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dzięki za Twoją bliskość. Dzięki za życzenia.
      Tak ukochana, chcę kochać. Nie potrafię jeszcze ciągle i wciąż, ale nie zrażam się. Czasem Jemu udaje się ukochać moim sercem...

      Usuń