piątek, 5 kwietnia 2013

5 IV, zbliżam się w pokorze

Szymon Piotr powiedział do nich: «Idę łowić ryby». Odpowiedzieli mu: «Idziemy i my z tobą». Wyszli więc i wsiedli do łodzi, ale tej nocy nic nie złowili. A gdy ranek zaświtał, Jezus stanął na brzegu. Jednakże uczniowie nie wiedzieli, że to był Jezus. 
[...] Szymon Piotr usłyszawszy, że to jest Pan, przywdział na siebie wierzchnią szatę, był bowiem prawie nagi, i rzucił się w morze...
[...] Rzekł do nich Jezus: «Chodźcie, posilcie się!» J 21, 1-14

Mam jeszcze przed oczami Morze Tyberiadzkie. Miejsce spotkania Jezusa z uczniami. Stałam na brzegu i patrzyłam na jezioro.
Na to samo jezioro patrzył Jezus... Piotr zbliżał się do Niego po zdradzie, nie uciekał już, nie chował się, ale wiedząc, że jest nagi, rzucił się w stronę Jezusa, bo tylko On mocen jest odziać łaską.
Wiedział, pamiętał Jego wzrok po zaparciu się i tęsknił za tym wzrokiem. Bo jak mówi dziś I czytanie: "i nie ma w żadnym innym zbawienia, gdyż nie dano ludziom pod niebem żadnego innego imienia, w którym moglibyśmy być zbawieni" (Dz 4,12).
Takiego "pędu piotrowego" ku Jezusowi życzę sobie i nam wszystkim. ON chce nam pomagać. Nie, On nie tylko chce nam pomagać, ON nam pomaga, ON nas karmi.
W kościele zbudowanym obok jest skała, na którym Jezus przygotował śniadanie uczniom. Jest tam tabliczka "Mensa Christi".
Jezus zastawia i dziś Stół Słowa i Chleba. Bierzcie i jedzcie.

Fot. Morze Tyberiadzkie, to właśnie miejsce z dzisiejszej Ewangelii...

4 komentarze:

  1. O jakie piękne jest to morze!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie mieć za sobą takie doświadczenie Mam jeszcze przed oczami Morze Tyberiadzkie. Miejsce spotkania Jezusa z uczniami. Stałam na brzegu i patrzyłam na jezioro.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak, Leszku, fajnie mieć takie doświadczenie...
    Jestem wdzięczna Bogu i ludziom za tę możliwość. Wiem, że to wielki dar.
    Ale błogosławieni, którzy nie widzieli...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli zważyć, że błogosławieni, to dokładnie tyle, co szczęśliwi, to jednak mam pewne wątpliwości ;)

      Usuń