piątek, 3 maja 2013

3 V, podobieństwo do Matki

Jezus rzekł do ucznia: «Oto Matka twoja». 
I od tej godziny uczeń wziął Ją do siebie. J 19, 25-27

Zabrać do siebie Maryję, do swego serca, do swoich spraw, do swego myślenia...
Przyjąć Ją u siebie jako Matkę, czyli tą, która kształtuje, decyduje, rodzi i chroni życie. Przyjąć Maryję u siebie jako Matkę, to pozwolić rodzić się Jezusowi w moich postawach, w moim myśleniu, moich uczuciach...
Przyjąć Maryję u siebie, to przyjąć Ją z całym Jej zaufaniem Bogu. To uczynić w sobie przestrzeń na zaufanie. Wówczas stanie się tak, jak śpiewamy dziś w psalmie responsoryjnym, który jest wyjęty z księgi Juduty:
"Twoja ufność nie zatrze się aż na wieki w sercach ludzkich wspominających moc Boga".

Wielbię dziś Boga za dar Jego Matki dla nas wszystkich, dla Polaków, dla mnie osobiście.
Pragnę bardzo i o to proszę, by Jej ufność nie zatarła się w sercach naszych. Byśmy byli Jej dziećmi. Byśmy byli podobni do Niej w ufności.
Kiedy patrzę na swoją rodzoną Mamę i widzę w różnych aspektach podobieństwo do niej, to jestem pewna, że w duchowym wymiarze będę coraz bardziej upodabniała się do Maryi. Bo przecież jest moją Matką.

Fot. "Niewiasta obleczona w słońce i księżyc pod Jej stopami..." (Ap 11) - kiedy słyszę te słowa, zawsze wówczas przywołuję Maryję Ostrobramską! :)

7 komentarzy:

  1. Maryja przyprowadza niezawodnie do Jezusa.
    Za to jestem i ja Jej wdzięczna.
    Ona jest mi i Matką i przyjaciółką.
    Dzisiaj szczególnie myślę o Niej, bo to dzień pamiątki mojej 1 Komunii Świętej, Ona tam była, przyprowadziła mnie do Jezusa, wzięła za rękę.
    Maryjo, bądź przy nas nieustannie.
    zfd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Amen. To ważny dzień, przywołuje pierwsze spotkanie w PEŁNI z MIŁUJĄCYM.

      Usuń
  2. Dziś w modlitwie porannej, jak co dzień, powierzyłam siebie i moich bliskich, Matce "Aktem zawierzenia Niepokalanemu Sercu Maryi, Królowej Polski" Obrazek wraz z modlitwą otrzymałam od kapłana, będąc w szpitalu. Ma imprimatur bp. Jana Wątroby z dn. 2.10.2008r. Pamiętałam też o Sercu Jezusa w koronie cierniowej z racji 1 piątku miesiąca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziś dzień bogaty w święta. Nakładają się tajemnice Maryi, Serca Jezusa... ale tak na prawdę, to dla nas trzeba tych szczegółów, ONI są razem.

      Usuń
  3. Maryjo Wzorze ufności pomagaj wypełniać nasze serca ufnością

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bądź w nas naczyniem ufności
      Przypomniało mi się, że w starych książeczkach do nabożeństwa, własnie wezwania "przybytku... np. Ducha Świętego", było nazwane "naczynie Duchowne", "naczynie osobliwego nabożeństwa", "naczynie poważne" itd...

      Usuń
  4. bądź w nas naczyniem ufności

    OdpowiedzUsuń