czwartek, 23 maja 2013

23 V, za nimi proszę

Ja za nimi proszę, nie proszę za światem, ale za tymi, których Mi dałeś, ponieważ są Twoimi. Ja im przekazałem Twoje słowo, a świat ich znienawidził za to, że nie są ze świata, jak i Ja nie jestem ze świata. Nie proszę, abyś ich zabrał ze świata, ale byś ich ustrzegł od złego. Oni nie są ze świata, jak i Ja nie jestem ze świata. J 17, 1-2. 9. 14-26

Nowe święto: Jezusa Chrystusa Najwyższego i Wiecznego Kapłana, choć istota tego święta odnosi nas do Wieczernika.
Modlitwa o świętość, modlitwa o jedność. Modlitwa za kapłanów.
Ci, których świat nienawidzi. Świat, w sensie tego wszystkiego, co jest przeciwne Bogu. Bo kapłani budują most (to tłumaczenie łac. nazwy kapłana - pontifex) między ziemią a niebem, to oni ofiarują, konsekrują tę ziemię Bogu. To oni udzielają rozgrzeszenia, błogosławieństwa. Sami słabi, noszą w sobie moc niesamowitą łaski Bożej.
Cóż, módlmy się dziś (i nie tylko dziś) za kapłanów, o kapłanów. By byli takimi, jakimi widzi ich Jezus - jedyny wieczny Kapłan - w swoim Sercu.

4 komentarze:

  1. Bardzo ważny dzień dla nas wszystkich,
    każdy tak wiele im zawdzięcza.
    Módlmy się, aby nigdy nie zabrakło kapłanów.
    zfd

    OdpowiedzUsuń
  2. Modlę się za kapłanów codziennie. Dziś wybrałam modlitwę św. Faustyny.

    Modlitwa św. Faustyny za kapłanów

    O Jezu mój, proszę Cię za Kościół cały, udziel mu miłości i światła Ducha swego, daj moc słowom kapłańskim, aby serca zatwardziałe kruszyły się i wróciły do Ciebie, Panie.
    Panie, daj nam świętych kapłanów, Ty sam ich utrzymuj w świętości. O Boski i Najwyższy Kapłanie, niech moc miłosierdzia Twego towarzyszy im wszędzie i chroni ich od zasadzek i sideł diabelskich, które ustawicznie zastawia na dusze kapłana. Niechaj moc miłosierdzia Twego, o Panie, kruszy i wniwecz obraca wszystko to, co by mogło przyćmić świętość kapłana, bo Ty wszystko możesz. Amen.

    OdpowiedzUsuń