środa, 1 maja 2013

1 V, wszystko, co mamy, jest Twoje

Trwajcie we Mnie, a Ja w was trwać będę. Podobnie jak latorośl nie może przynosić owocu sama z siebie, o ile nie trwa w winnym krzewie, tak samo i wy, jeżeli we Mnie trwać nie będziecie. J 15, 1-8

Przy śniadaniu rozmówiłam się z siostrą, która zauważyła, że to przecież latorośl "ma" owoce a nie pień! Ale z drugiej strony właśnie pień jest czymś, co daje soki, daje moc i możliwość owocowania latorośli.
Ile od obserwowania przyrody możemy się nauczyć!
Owocuję. Tak wiem, że daję. I dobrze wiem, skąd to mam, z jakiego pnia czerpię soki miłości. I wdzięczna jestem Dawcy, wdzięczna jestem, że trwać mogę w Jezusie.
Codzienna Eucharystia niech będzie świadomą wymianą między Jezusem i mną.
Przypomniała mi się właśnie piosenka śpiewana w młodości: "wszechmocny Dawco Miłości składamy na Twoim Stole, wszystko co mamy, choć i tak od wieków jest Twoje..." 

***
 ...Skoro inni, a zwłaszcza Bóg, tak wiele mi dali, to znaczy, że muszę być cenny. Byle kogo nie obdarowuje się. Dar jest potwierdzeniem wartości obdarowywanego. (M. Łusiak SJ)

2 komentarze:

  1. Dzięki Ci Boże za Twe hojne dary

    OdpowiedzUsuń
  2. Panie, dziękuję Ci za Chrzest Święty przez który zostałam wczepiona w Krzew Winny. Dziękuję Ci Jezu, za ustanowienie Sakramentu Pokuty, w którym mnie oczyszczasz i kształtujesz, dziękuję za Twoje Słowo i Eucharystie, które są życiodajnym Pokarmem dla mojej duszy. Panie nie dozwól, abym odłączyła się od Ciebie. Chcę być żywą latoroślą i przynależeć do Ciebie teraz i w wieczności. Amen.

    OdpowiedzUsuń