piątek, 17 maja 2013

17 V, to nic, że nie wychodzi

I powtórnie powiedział do niego: «Szymonie, synu Jana, czy miłujesz Mnie?» Odparł Mu: «Tak, Panie, Ty wiesz, że Cię kocham». Rzekł do niego: «Paś owce moje» J 21, 15-19

Jan Chryzostom komentując tę Ewangelię mówi, że miłość nie jest cudem, ale dziełem. Gorliwość, współczucie, troska, to są czyny, nie cuda.
I powtórnie (a może i setny już raz) słyszę pytanie o miłość. To nic, że często nie wychodzi. Ważne, że kocham jak potrafię, że decyduję się kochać, że spełniam czyny miłości.
Panie, Ty wiesz wszystko, Ty wiesz, że Cię kocham!

3 komentarze:

  1. Jezu, moja miłość jest mała, ale pragnienie miłości mam duże. Chcę kochać bezinteresownie, jak Ty ukochałeś nas, Jezu. Panie Jezu, przymnóż mi wiary, nadziei i miłości.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jezus dobrze zna nasze serca. I przymnaża nam wiary, nadziei i miłości. I daje nam swego Ducha. Obficie.

    OdpowiedzUsuń