piątek, 19 lipca 2019

19 VII, zaczynam rok jubileuszowy

Wiele dziś było w I czytaniu (Wj 11,10-14) o baranku paschalnym. Zapowiedź Baranka Jedynego, który przeprowadza i zbawia. Cieszyłam się Eucharystią bardzo osobiście, ponieważ weszłam rano do zakrystii, by poprosić o intencję dziękczynną. I co za miła niespodzianka: jak codziennie Eucharystia jest zbiorowa - wiele intencji - to dziś była pusta linijka. Była wiec w mojej jedynie :), to ewenement w tej tu parafii. Odczytuję to, jako prezent od Pana. Ja Jemu - On mi, przyjemności dziś sprawiamy.
A że właśnie dziś wchodzę w rok jubileuszowy, to i Ewangelię (Mt 12,1-8) odczytałam w tymże duchu. Jezus Chrystus, mój Baranek przypomniał mi jasno, że jest panem szabatu. On Pan historii, czasu i wieczności.
A co do lat... Rok jubileuszowy następował po siedmiu latach szabatowych. Oznaczał on w tradycji judeochrześcijańskiej rok szczególnej łaski, przypominający pochodzenie człowieka od Boga. Więc wchodzimy z Barankiem w świętowanie Bożych łask.

Fot. już z wieczora dostałam piękne róże :) od tych, którymi Bóg się posłużył dając mi życie!

9 komentarzy: