wtorek, 26 września 2017

26 IX, poszerzyć serce

Przyszli do Jezusa Jego matka i bracia, lecz nie mogli się dostać do Niego... (Łk 8,19-21)

Nie tylko z powodu tłumu. Sam Jezus niejako zatrzymał ich poza Sobą, mówiąc, że moją matką i moimi braćmi są ci, którzy słuchają słowa Bożego i wypełniają je.
Tak, Maryja w tym zapewnieniu się mieści, ale doświadcza na sobie samej, że nie jest "jedyna" dla Jezusa.
Dlaczego Łukasz zapisał to wydarzenie? Mam jakieś przekonanie, że ono było ważne dla Maryi, że poszerzyło Jej serce o cały Kościół..., który w osobie Jana przyjęła później pod Krzyżem.
Każdego z nas spotykają różne wydarzenia, dzieje się nie tak, jak się spodziewamy. Prośmy Maryję, by mądrze nami kierowała, pozwalając na poszerzenie naszych serc.

3 komentarze:

  1. Tyle razy o tym słuchałam, a przecież tu znalazłam nowe spojrzenie. Dziękuję...

    OdpowiedzUsuń
  2. Tyle razy o tym słuchałam, a przecież tu znalazłam nowe spojrzenie. Dziękuję...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się. Dziękuję za wpis. Pozdrawiam Zachodnio-pomorskie :)

      Usuń