poniedziałek, 11 czerwca 2012

11 VI, nie zdobywajcie

"Idźcie i głoście: Bliskie jest królestwo niebieskie. Uzdrawiajcie chorych, wskrzeszajcie umarłych, oczyszczajcie trędowatych, wypędzajcie złe duchy. Darmo otrzymaliście, darmo dawajcie. Nie zdobywajcie..." Mt 10, 7-13

Wróciłam z Krakowa, gdzie dane mi było być na sesji o. Rupnika wprowadzającego w poszczególne artykuły Credo. W tym roku rozważane było: "za sprawą Ducha Świętego przyjął ciało z Maryi Dziewicy". Polecam z całego serca.

Dziś w Słowie zatrzymało mnie "nie zdobywajcie".
To, co Apostołowie "dają" nie pochodzi od nich, nie pochodzi z ich zdobyczy, pochodzi od Ducha Bożego, pochodzi z darów królestwa, które samo jest darem.
Po grzechu pierworodnym, kiedy człowiek stracił swą chwałę, za wszelką cenę chce się rozpalić, by błyszczeć, bo to jest jego przeznaczeniem. Ale sam się nie zapali! Nie jest zdolny, by sobie życia wiecznego udzielić. Ale nie może z tym się pogodzić i zdobywa je wszelkimi środkami... Na próżno.
Jednak Życia nie zdobędzie się środkami zewnętrznymi. Trzeba otworzyć swoje serce, trzeba pozwolić Duchowi Świętemu, by od środka przemieniał moje serce, moją psyche, moje ciało. Darmo otrzymujemy. Ale po przyjęciu trzeba nieść dalej, jak Maryja...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz