środa, 23 maja 2012

23 V, kim jestem?

"Ojcze Święty, zachowaj ich w Twoim imieniu, które Mi dałeś, aby tak jak My stanowili jedno. [...]
Nie pragnę, abyś ich zabrał ze świata, ale byś ich ustrzegł od złego. [...]
Uświęć ich w prawdzie. Słowo Twoje jest prawdą".
J 17, 11b-19

Imię Ojca. Jedność. Ustrzeżenie od zła. Prawda. Świętość. Słowo Ojca.
To wszystko jest w modlitwie Jezusa za uczniów swoich. Więc nie są to punkty do postanowień i realizacji, ale przede wszystkim wzbudza to we mnie wdzięczność. Jestem obecna w modlitwie Jezusa, jestem obecna w Jego rozmowie z Ojcem. On za mnie poświęca siebie: "za nich Ja poświęcam w ofierze samego siebie, aby i oni byli uświęceni w prawdzie" (J 17,19).

Prawdą jest Słowo Ojca. Zostało ono wypowiedziane nade mną w dniu mego chrztu. To jest prawda: jestem dzieckiem Ojca.
Jezus całym sobą (życiem, męką, zmartwychwstaniem) strzeże nas od zła, od niewiary w to kim naprawdę jesteśmy. Często w naszym życiu jesteśmy podobni do głównej postaci z baśni o brzydkim kaczątku...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz