wtorek, 20 września 2011

20 IX "widzialny" w świecie

Wtedy przyszli do Niego Jego Matka i bracia, lecz nie mogli dostać się do Niego z powodu tłumu. Oznajmiono Mu: "Twoja Matka i bracia stoją na dworze i chcą się widzieć z Tobą". Lecz On im odpowiedział: "Moją matką i moimi braćmi są ci, którzy słuchają słowa Bożego i wypełniają je". Łk 8,19n

Słuchać Słowa i wypełniać je - jest to moje zadanie. Jest to moje bycie lampą, która zapalona płonie i świeci (mając w sercu jeszcze Słowo z wczoraj). Jezus dziś nazywa taką postawę macierzyństwem wobec Niego.
W moim ciele, przeze mnie, może i chce stawać się widzialnym... o ile ja rzeczywiście słucham Słowa i wypełniam Je.

Z adhortacji Vita consecrata:
Dzięki profesji rad ewangelicznych charakterystyczne przymioty Jezusa - dziewictwo, ubóstwo i posłuszeństwo - stają się w pewien swoisty i trwały sposób "widzialne" w świecie, a spojrzenie wiernych zwraca się ku tajemnicy Królestwa Bożego, które już jest obecne w historii, ale w pełni urzeczywistni się w niebie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz