niedziela, 25 września 2011

25 IX aby "tak" było "tak"

„Co myślicie? Pewien człowiek miał dwóch synów. Zwrócił się do pierwszego i rzekł: »Dziecko, idź dzisiaj i pracuj w winnicy«. Ten odpowiedział: »Idę, Panie«, lecz nie poszedł. Zwrócił się do drugiego i to samo powiedział. Ten odparł: »Nie chcę«. Później jednak opamiętał się i poszedł. Któryż z tych dwóch spełnił wolę ojca?”. Mt 21,28nn

Sama się odnajduję i pierwszym, i w drugim synu.
Problem posłuszeństwa - problem odwieczny, odrajski.
Jezusowe "tak" w Getsemani kosztowało krwawy pot, gdyż w Jego decyzji były wszystkie nasze zmagania i walki.

Dzisiejszy Psalm responsoryjny jest najlepszą odpowiedzią człowieka na dzisiaj usłyszane Słowo, gdyż jest wielkim wołaniem, błaganiem o łaskę bycia i życia na "tak". Zobacz, ile jest wołania w tym Psalmie, ile czasowników mówiących o działaniu Boga, a ile mówiących o człowieku. Dysproporcja każe zastanowić się i upokornia.

Daj mi poznać Twoje drogi, Panie,
naucz mnie chodzić Twoimi ścieżkami.
Prowadź mnie w prawdzie według Twych pouczeń,
Boże i Zbawco, w T o b i e _ m a m _ n a d z i e j ę.

Wspomnij na swoje miłosierdzie, Panie,
na swoją miłość, która trwa od wieków.
Nie pamiętaj mi grzechów i win mej młodości,
lecz o mnie pamiętaj w swoim miłosierdziu,
ze względu na dobroć Twą, Panie.

Dobry jest Pan i prawy,
dlatego wskazuje drogę grzesznikom.
Pomaga pokornym czynić dobrze,
uczy pokornych dróg swoich.
(Ps 25)

Fot. Cnota pokory: Zachodnia fasada katedry w Amiens

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz