niedziela, 31 marca 2013

31 III, dar Życia

«Dlaczego szukacie żyjącego wśród umarłych? Nie ma Go tutaj; zmartwychwstał. Przypomnijcie sobie, jak wam mówił, będąc jeszcze w Galilei: „Syn Człowieczy musi być wydany w ręce grzeszników i ukrzyżowany, lecz trzeciego dnia zmartwychwstanie”». Łk 24, 1-12

Nie potrafię wielbić Boga za ten dar, za dar Jego Życia, Jego zmartwychwstania, a przede wszystkim, za dar Jego zmartwychwstania w nas przez łaskę chrztu świętego. Niesamowite jest oglądać "na żywo" i z bliska nowe narodziny neofitów, "alter Christus" (chrześcijanin, to drugi Chrystus). 10 nowo ochrzczonych w katedrze szczecińskiej.
Dlatego wielbię Boga za nich słowami psalmisty:

Sławię Cię, Panie, bo mnie wybawiłeś 
i nie pozwoliłeś mym wrogom naśmiewać się ze mnie. 
Panie, mój Boże, z krainy umarłych wywołałeś moją duszę
i ocaliłeś mi życie spośród schodzących do grobu.  Ps 30

Życzę Tobie i sobie, żyjmy pełnią tego Życia, które jest w nas! Żyjmy miłością, która większa jest niż jakakolwiek zadawana nam śmierć.

***

http://www.katedra.szczecin.pl/archidiecezja/aktualnosci/Wielka-Sobota--30-marca-2013r_855
Pod tym adresem można obejrzeć zdjęcia z Wigilii Paschalnej.

4 komentarze:

  1. Błogosławionych Świąt Zmartwychwstałego Pana!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś też widziałem z bliska (choć zapewne nie aż tak z bliska, jak Siostra) takich neofitów - to wywiera niezatarte wrażenie. I czasem mi żal, że w Kościele ukształtował się zwyczaj chrztu niemowląt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://www.katedra.szczecin.pl/archidiecezja/aktualnosci/Wielka-Sobota--30-marca-2013r_855
      Tu można obejrzeć zdjęcia z Wigilii Paschalnej.

      Usuń
    2. Oczywiście żadne zdjęcia nie oddadzą tego, co w tych ludziach się działo, ale i tak z przyjemnością je obejrzałem:)

      Usuń