sobota, 16 marca 2013

16 III, stanąć po stronie Jezusa

Inni mówili: «To jest Mesjasz». Jeszcze inni mówili: «Czyż Mesjasz przyjdzie z Galilei? Czyż Pismo nie mówi, że Mesjasz będzie pochodził z potomstwa Dawidowego i z miasteczka Betlejem?» I powstało w tłumie rozdwojenie z Jego powodu. Niektórzy chcieli Go nawet pojmać, lecz nikt nie odważył się podnieść na Niego ręki. Wrócili więc strażnicy do arcykapłanów i faryzeuszów, a ci rzekli do nich: «Czemuście Go nie pojmali?» Strażnicy odpowiedzieli: «Nigdy jeszcze nikt nie przemawiał tak, jak ten człowiek przemawia». J 7,40-53

Jezus coraz bardziej osaczony, nieprzyjmowany wśród swego narodu. Jednak, jeśli się otworzy ucho, jak strażnicy z dzisiejszej Ewangelii, to coś w człowieku się przełamuje.
Rozdwojenie z powodu Jezusa było, jest i będzie. Jest też we mnie. "Stary" człowiek we mnie nie chce usłyszeć Jego słowa, nie chce nawrócenia.
Ale jest we mnie też "coś", co pragnie Jezusa, co się rwie, by Go słuchać, by Mu towarzyszyć, by być Mu pomocą. Tak. Myślę, że On pragnie kroku z mojej strony, mego zaangażowania, mej przyjaźni.
Po której stronie, w sobie samej, się opowiem? Nie chcę żyć według zasad "starego" człowieka, dlatego proszę "kieruj naszymi sercami, bo bez Twojej pomocy nie możemy się Tobie podobać" (dzisiejsza kolekta).

Fot. Betania, Jezus u przyjaciół: Marty, Marii i Łazarza.

4 komentarze:

  1. Bez Twojej pomocy nie możemy się Tobie podobać Panie, więc pomagaj nam proszę. Dzięki za kolejną fotkę

    OdpowiedzUsuń
  2. Ach ta fotka... Chyba jednak nie trafiłam tu przypadkiem akurat jak to zdjęcie się pojawiło- BETANIA :)
    Zapraszam w wolnym czasie na mój betański(postulancki) blog :)
    www.niewiasto-czego-szukasz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam. I wytrwałości w drodze za Panem życzę. Jezus wybiera Cię na przyjaciółkę, chce przebywać w Twojej Betanii. Wiele miłości i radości życzę.

      Usuń