środa, 25 stycznia 2012

25 I, "naczynie wybrania"

Po swoim zmartwychwstaniu Jezus ukazał się Jedenastu i powiedział do nich: „Idźcie na cały świat i głoście Ewangelię wszelkiemu stworzeniu.
Kto uwierzy i przyjmie chrzest, będzie zbawiony; a kto nie uwierzy, będzie potępiony...
Mk 16,15-18

Idźcie i głoście... i udzielajcie chrztu. Jezus wysyła i posyła tych, których sam wybiera. A wybór ten nie jest wyborem miss (jakiejkolwiek kategorii)...
Dziś świętujemy nawrócenie św. Pawła. Zachwycamy się tym świętym cytujemy go często, ale dziś w I czytaniu (Dz 9,1-22) usłyszymy i takie słowa dialogu Jezusa z Ananiaszem, który nie chce iść i pomóc Pawłowi:
Odpowiedział Ananiasz: „Panie, słyszałem z wielu stron, jak dużo złego wyrządził ten człowiek świętym Twoim w Jerozolimie. I ma on także władzę od arcykapłanów więzić tutaj wszystkich, którzy wzywają Twego imienia”.
Odpowiedział mu Pan: „Idź, bo wybrałem sobie tego człowieka za narzędzie
(greka mówi dosłownie tak: "naczyniem wybrania jest mi ten..."). On zaniesie imię moje do pogan i królów i do synów Izraela. I pokażę mu, jak wiele będzie musiał wycierpieć dla mego imienia”.

Modlę się dziś za tych, którzy wobec mnie są narzędziami Pana. I dla siebie przyzywam Ducha, bym była użytecznym naczyniem w ręku Pana dla innych.


Gdyby jednak nie to naczynie Wody byś się nie napił.
Temu nie patrz Jakie ono brzydkie.

Temu nie patrz, jakie ono Brzydkie pęknięte i stare
Tylko bądź szczęśliwy, Że ci je dałem.

Jego zadrapania, odpryski Są mapą, która pozwoli Ci,
Znaleźć drogę Do mnie.

Nie marnuj więc czasu Na wyliczanie wad
I na to jakbyś je naprawił, By było jak nowe.

Ono posłuży innym, Ty zaś idź - nabrałeś siły.
Spośród naczyń, - To zostanie w twej pamięci.

2 komentarze:

  1. Antonina Krzysztoń jak zwykle niezawodna:)

    OdpowiedzUsuń
  2. A On wybrał to co głupie w oczach świata....
    Jak po ludzku zrozumieć wybór Szawła ? Nie da się chyba tego pojąć.

    "A każda rysa, zadrapanie są mapą które pozwalają odnaleźć drogę do Niego"
    Dziękuję za tą piosenkę, dzięki niej mogę trochę inaczej spojrzeć na Boże Naczynia Wybrania ;-)

    OdpowiedzUsuń