niedziela, 29 maja 2011

29 V Paraklet przybywa i przebywa

"Jeżeli Mnie miłujecie, będziecie zachowywać moje przykazania. Ja zaś będę prosił Ojca, a innego Pocieszyciela da wam, aby z wami był na zawsze, Ducha Prawdy, którego świat przyjąć nie może, ponieważ Go nie widzi ani nie zna. Ale wy Go znacie, ponieważ u was przebywa i w was będzie". J 14, 15nn

Paraklet - adwokad, obrońca, pocieszyciel, doradca, wspomożyciel, dopełniciel, uprawdziciel itp., trudno oddać głębię tego słowa, bo trudno zgłębić Ducha - Trzecią Osobę Trójcy Świętej.
Jednak od środka Go poznaje się, bo w nas (ochrzczonych i nawracających się) przebywa. Mam choć małe, ale mam doświadczenie Ducha Parakleta od wewnątrz, kiedy mimo trudu i cierpień zewnętrznych, pociecha i siła pochodzi z Jego Obecności. Ach! Ten słodki Gość Duszy... Doświadczenie spełnionej Obietnicy Jezusa!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz