poniedziałek, 15 marca 2010

uwierzyć Słowu i wyruszyć

"Uwierzył człowiek słowu, które Jezus powiedział do niego, i szedł z powrotem" J 4,50
Greka mówi, że Jezus powiedział do niego "Wyruszaj! Syn twój żyje!" Człowiek uwierzył i wyruszył.

Po prostu powala mnie to zdanie. Działanie urzędnika królewskiego: uwierzył i wyruszył... Przypomniałam sobie, że św. Paweł mówi, że wiara rodzi się ze słuchania!

Uwierzyć Słowu. I jak Abraham wyruszyć. Jak Maryja wyruszyć...
Uwierzyć tak, że jeszcze nie widząc iść w rzeczywistość jakby nową...
.

1 komentarz:

  1. Przy końcu dnia poprzypominałam sobie moje doświadczenia wiary. I ciekawy wniosek mi się wysnuł: o ile łatwiej mi było uwierzyć, o tyle trudniej było wyruszyć.
    Nawet z powołaniem tak było. Choć decyzja zapadła, to jeszcze z wyruszeniem, z tym konkretnym momentem zmiany w życiu trzeba było poczekać.
    Ten pierwszy krok we właściwą stronę po uwierzeniu znaczy chyba najwięcej w oczach Pana.

    OdpowiedzUsuń