piątek, 5 marca 2010

Gospodarz winnicy

"...Gospodarz [Pan domu], który założył winnicę..." Mt 21,33

Gospodarzem jest Bóg i tego mi nie wolno zapomnieć!

Św. Bernard powiedział o winorośli jako Kościele w Kazaniu 30 do Pnp:

"Nie ma nic w tym dziwnego: jest ona dziełem Bożym, Jego polem (por. 1 Kor 3,9). To on ją użyźnia, rozmnaża i przycina żeby wydawała więcej owoców. Nie zostawi bez opieki winorośli, którą zasadziła jego prawica (Ps 80,15); nie opuści krzewu, którego gałązkami są apostołowie, szczepem Jezus Chrystus, i którego właścicielem jest Ojciec (J 15, 1-5). Posadzona w wierze, zapuszcza swe korzenie w miłości; uprawiana przez posłuszeństwo, użyźniana przez łzy skruchy, podlewana przez słowo kaznodziei, obfituje w wino, które wznieca radość, a nie złe zachowanie; wino pełnie łagodności, które naprawdę raduje serce człowieka (Ps 104,15)... Córko Syjonu, pociesz się kontemplując tę wielką tajemnicę, nie płacz!"

Modlitwa R. Brandstaettera, Psalm woli:

Boże, jestem Twoim więźniem
I nigdy nie ucieknę z tej celi,
Którą zbudowałeś dla mnie
W dniu mojej genesis.
Konieczność przez Ciebie ustanowiona
Jest moją wolnością i wolą.
.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz