czwartek, 4 marca 2021

4 III, trwanie

Jak Mnie umiłował Ojciec, tak i Ja was umiłowałem. Wytrwajcie w miłości mojej! [...] Nie wyście Mnie wybrali, ale Ja was wybrałem i przeznaczyłem was na to, abyście szli i owoc przynosili i by owoc wasz trwał, aby wszystko dał wam Ojciec, o cokolwiek Go prosicie w imię moje. To wam przykazuję, abyście się wzajemnie miłowali. (J 15, 9-17)

Trwanie o jakim Jezus mówi kojarzy mi się z przyjmowaniem. Na czym polega trwanie gałązki w krzewie, jak nie na tym, że przepływa przez nią rzeka soków życia.  I ona ich nie zatrzymuje, ale oddaje, przy tym jednak umacniając się i rodząc owoce.

Miłować się wzajemnie to pozwolić, by płynęło dobro przeze mnie do drugiego, to pozwolić na przyjęcie od drugiego.  I pamiętać przy tym, że krzewem winnym jest sam Pan.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz