sobota, 3 października 2015

3 X, bądź dobrej myśli

Bądź dobrej myśli, narodzie mój, pamiątko Izraela. Zostaliście zaprzedani poganom, ale nie na zatracenie; [...]
Ufajcie, dzieci, wołajcie do Boga, a Ten, który na was to dopuścił, będzie pamiętał o was. Jak bowiem błądząc myśleliście o odstąpieniu od Boga, tak teraz, nawróciwszy się, szukajcie Go dziesięciokrotnie. Albowiem Ten, co zesłał na was to zło, przywiedzie radość wieczną wraz z wybawieniem waszym”. (Ba 4, 5-12. 27-29)

Bądź dobrej myśli - pierwsze zdanie, które dziś przeczytałam. Dobrze tak rozpoczynać dzień - od dobrego nastawienia. Pomimo wszystko.
Zło, grzech, słabość, niewierność, zakłamanie, które dziś krzyczy i domaga się przywileju, jest nachalne i manipulujące. Żal człowieka, który utonął w szukaniu siebie, w drodze ku przyjemności. Miłosierdzia Bożego potrzebuje dziś ludzkość jak tlenu.
W kontekście deklaracji księdza K.C. dzisiejsze słowo z Barucha jest w ustach Kościoła - nowej Jerozolimy - aktualne okrutnie:
 „Słuchajcie, sąsiedzi Syjonu, Bóg zasmucił mnie bardzo, widzę bowiem niewolę moich synów i córek, jaką im zesłał Przedwieczny. Wyżywiłam ich z radością, a odesłałam z płaczem i smutkiem. Niech nikt się nie śmieje, żem wdowa i opuszczona przez wielu. Zostałam opuszczona z powodu grzechów dzieci moich, ponieważ wyłamały się spod prawa Bożego".
A ja cóż mogę?
Staję jak dziecko, nie pojmuję wiele, ufam Ojcu, wołam do Niego i wpatruję się w Jego Słowo, by odbiło się pieczęcią we mnie, w mej pamięci, bo chcę być wciąż dobrej myśli - obecnie już po pierwszych nieszporach niedzieli. Świętujemy zmartwychwstanie!

6 komentarzy:

  1. A zatem, bądźmy dobrej myśli...

    Fot. Skojarzenie: "Komu bije dzwon" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Biada światu z powodu zgorszeń! Muszą wprawdzie przyjść zgorszenia, lecz biada człowiekowi, przez którego dokonuje się zgorszenie." (Mt 18, 7)

      Usuń
    2. Tak, to biedny człowiek, przez którego dokonuje się zgorszenie... "Biada" jest aktualna...

      Usuń
  2. Amen!
    Dziękuję Siostrze. Takie same myśli towarzyszyły mi przy czytaniu tego fragmentu z Księgi Barucha. Błogosławionej niedzieli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Błogosławionej niedzieli! Więcej dziś poświęćmy czasu Jezusowi niż opiniom ludzkim.

      Usuń