czwartek, 27 lutego 2014

27 II, rozerwij zło

...Jeśli twoja ręka jest dla ciebie powodem grzechu, odetnij ją; lepiej jest dla ciebie ułomnym wejść do życia wiecznego, niż z dwiema rękami pójść do piekła w ogień nieugaszony. [...] 
Miejcie sól w sobie i zachowujcie pokój między sobą. Mk 9,41-50

Co jest powodem do grzechu we mnie? - to pytanie nie może pozostać bez odpowiedzi.
A gdy już będę ją znała, to kolejny krok odcięcie się się od tego czegoś we mnie. I to tak radykalne, jak amputacja w ciele.
Mieć zaś w sobie sól, to umieć rozeznawać, to wydobywać smak rzeczywistości, jej prawdę. Ale uwaga! - zachowując pokój między sobą - to rzeczywisty owoc oderwania od grzechu.

Fot. Postać Anioła rozrywającego kajdany - pomnik na wileńskiej Rossie.

***
Chrześcijanin, który nie żyje zgodnie ze swoją wiarą jest zgorszeniem, które zabija - powiedział papież podczas porannej Eucharystii w Domu Świętej Marty.

Ruszyło mnie...
Właśnie miałam dziś rozmowę z kimś, kto jest daleko od Boga przez ludzi Kościoła. Nie będę oceniać innych. Siebie stawiam na celowniku.
Kiedy jednak przed tym ateistą złożysz świadectwo konsekwencji życia chrześcijańskiego, to w jego sercu coś się zacznie. To właśnie twoje świadectwo wzbudzi w nim niepokój, na którym swoje działanie opierać będzie Duch Święty. Jest to łaska, o jaką my wszyscy, cały Kościół musimy prosić: «Daj Panie, abyśmy byli konsekwentni»".
***
Posłuchaj i pomyśl - M.M.Gajdowie.

6 komentarzy:

  1. Daj Panie abyśmy byli konsekwentni, abyśmy nie byli zgorszeniem.Amen

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też zadaję sobie pytanie: czy moja postawa, moje życie jako chrześcijanina nie jest aby dla kogoś zgorszeniem, które zabija... I proszę Go o miłosierdzie oraz łaskę wiary konsekwentnej...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Bóg nie powołuje uzdolnionych, ale uzdalnia powołanych" - dostałam dziś w sms-ie. Prawdziwe.

      Usuń
    2. Mądre i prawdziwe!
      Ps.Państwo M.M.Gajdowie zapraszali mnie ongiś na rekolekcje do Lichenia. Mam broszurkę o wprowadzeniu do modlitwy kontemplacyjnej p. Marcina a z internetu wiem że pięknie śpiewa pieśni uwielbienia.

      Usuń