piątek, 14 lutego 2014

14 II, Pan wysyła

Spośród swoich uczniów wyznaczył Pan jeszcze innych siedemdziesięciu dwóch i wysłał ich po dwóch przed sobą do każdego miasta i miejscowości, dokąd sam przyjść zamierzał... Łk 10,1-9

Uradowała mnie dzisiejsza Ewangelia. Uradowała tak "egoistycznie i użytkowo". Już się tłumaczę. :)
Kiedy kolejny raz wyruszam w daleką drogę, przemierzając setki kilometrów, kombinując jak zdążyć z przesiadkami... czasem nie mam już sił dźwigania walizki i dźwigania swoich kilogramów..., przychodzi Słowo, które mówi o WYSŁANIU.
Dlatego mnie ucieszyło, że przypomniało po co i dla kogo. I przypomniało Kto wysyła.
I jest już raźniej i weselej, i spokojniej. Pokrzepiło mnie Słowo, wiem, że mogę iść dalej.
Gdzie przybywam, On już jest... albo zamierza być. Chcę się odwołać do pokoju, który jest Jego darem we mnie i chcę tym pokojem obdarzać.
Nasycać świat miłością - owce między wilki...

Pozdrawiam dziś z Zawichostu :)

8 komentarzy:

  1. Odwzajemniam pozdrowienia, a walizkę na kółeczkach trzeba ciągnąć. trochę lżej:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pozdrawiam również!
    A ja cieszę się dziś Słowem o owcach między wilkami - bo Pan przypomina mi, że mam być właśnie słabą owcą a nie silnym wilkiem. Z takim Pasterzem to nie straszne :-)
    Ładnie mówi też dziś o tym papież: „Pan cię broni, ale jeśli czujesz się silny jak wilk, On cię nie broni, zostawia cię samego, a wilki zjedzą cię na surowo, jak owcę”.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie tak. Dlatego też nazywam mego Pana BARANKIEM, bo taki zwycięża...

      Usuń
  3. Ta Ewangelia, przypomina mi się obrazy z Matką Bożą wśród wilków. Ona szła ze Światłem ( z Jezusem ) i wilki łagodniały, ustępowały z drogi z podkulonym ogonem . A Symeon w proroczym wyznaniu mówi, że Maryja przyniosła " Światłość na oświecenie pogan..." a więc jest to wskazówka dla nas, że z Maryją i Jezusem nawet wilki nie będą nam straszne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieść Jezusa... Być z Jezusem jak Maryja. Ważne przypomnienie!

      Usuń
  4. A ja przepraszam, bo nie mogę się powstrzymać - a w Zawichoście przybyło, czy ubyło?

    OdpowiedzUsuń