środa, 20 lutego 2013

20 II, dać się poprowadzić

...żaden znak nie będzie mu dany, prócz znaku Jonasza. Jak bowiem Jonasz był znakiem dla mieszkańców Niniwy, tak będzie Syn Człowieczy dla tego plemienia. Łk 11, 29-32

Znakiem dla Niniwy było głoszenie Jonasza, wzywanie do nawrócenia. I tylko tyle.
Zapytałam siebie, kto dla mnie jest dzisiaj takim Jonaszem?
Pomyślałam, że tę funkcję przejął dziś Kościół. On w całej swej prostocie w czasie wielkiego postu wzywa do nawrócenia.
To nic nie szkodzi, że jestem jego żywą cząstką, jestem też odbiorcą wezwania. Nie trzeba tu wielkiej filozofii, po prostu trzeba wejść w rytm roku liturgicznego i dać się poprowadzić przez liturgię:
"Sercem skruszonym, nie pogardzisz, Panie" (Ps 51).

2 komentarze:

  1. Prowadź mnie Panie w rytmie roku liturgicznego

    OdpowiedzUsuń
  2. Panie Jezu spraw, by Polska stała się współczesną "Niniwą". By naród polski i cały świat posłuchał głosu " Jonasza" , by wszyscy przywlekli wór pokutny i zaniechali złego postępowania i nieprawości. Jezu, ulituj się nad nami grzesznymi.

    OdpowiedzUsuń