wtorek, 26 lutego 2013

26 II, nie szukaj poklasku

Wy zaś nie pozwalajcie nazywać się Rabbi, albowiem jeden jest wasz Nauczyciel, a wy wszyscy braćmi jesteście. Nikogo też na ziemi nie nazywajcie waszym ojcem; jeden bowiem jest Ojciec wasz, Ten, który jest w niebie. Nie chciejcie również, żeby was nazywano mistrzami, bo tylko jeden jest wasz Mistrz, Chrystus. Mt 23, 1-12

Nauczyciel, Ojciec, Mistrz jest jeden.
Jeden naucza i warto słuchać. Jeden daje życie, rodzi łaskę w nas. Jeden przeszedł pierwszy tę drogę doczesności ufając Ojcu do końca i warto za Nim iść.
A że i mnie bierze czasem "na pokaz", to ludzka rzecz. Dobrze wówczas, że czasem ktoś wytknie palcem te moje filakterie i wyśmieje mnie, ktoś może świadomie nie pozdrowi. I dobrze. Ktoś nie dotknie nawet palcem ciężaru, który chcę na niego włożyć i Bogu dzięki.
Jest szansa zejść z wywyższenia i zająć miejsce razem z Jezusem. U stóp mego brata, mojej siostry, z miłością. Prawdziwa miłość nie szuka poklasku, nie unosi się pychą... nigdy nie ustaje.

2 komentarze:

  1. Panie Jezu nie dopuść, abym zakładała piękną maskę, pod którą kryją się bruzdy grzechów, pryszcze wad, bądź ropne wypryski złych przyzwyczajeń.Dziękuję Ci,Ojcze, że dajesz mi łaskę, abym wciąż od nowa, w pocie czoła pielęgnowała swoją duszę i ciało, by się Tobie podobały. Nie skąp mi łaski pokory i rzetelnego oceniania swojego sumienia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Proszę Cię Panie broń mnie od pychy

    OdpowiedzUsuń