niedziela, 29 kwietnia 2012

29 IV, łaska Pana jest wszędzie


Ziemia jest pełna łaski Pana...
(antyfona na wejście IV niedzieli wielkanocnej)

Niedziela Dobrego Pasterza. Bardzo lubię to święto Dobrego Pasterza. Chyba to nie dziwi, skoro nazywam siebie baranką. :) Wierzę, że ziemia jest pełna łaski Pana, wierzę, że Pasterz przyszedł jako Baranek (nie rezygnując z pasterzowania), by owce miały życie i miały je w obfitości.

Fot. autor mój sąsiad LC.

***
Trochę lektury
Homilia św. Grzegorza Wielkiego, z godziny czytań:
O tych owcach Pan znowu mówi: "Moje owce słuchają mego głosu, a Ja je znam, idą za Mną i Ja im daję życie wieczne". Mówi także o nich nieco wyżej: "Jeżeli ktoś wejdzie przeze Mnie, będzie zbawiony, wejdzie i wyjdzie, i znajdzie pastwiska". Wejdzie - to znaczy osiągnie wiarę; wyjdzie - od wiary do oglądania Boga; od wierzenia do kontemplacji, bo znajdzie pastwiska wielkiego nasycenia.
Tak więc owce znajdują pastwiska, bo ktokolwiek z szczerym sercem idzie za Nim, żywi się pokarmem trwającym wiecznie. Tymi pastwiskami owiec są radości wewnętrzne wiecznie kwitnącego raju. Pokarmem wybranych jest obecność oblicza Bożego. Gdy się weń wpatrują, dusza syci się bez końca pokarmem życia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz