niedziela, 26 czerwca 2011

26 VI przejawy nowości życia

Czytam dzisiejsze Słowo Jezusa Mt 10,37-42

„Kto miłuje ojca lub matkę bardziej niż Mnie, nie jest Mnie godzien. I kto miłuje syna lub córkę bardziej niż Mnie, nie jest Mnie godzien. Kto nie bierze swego krzyża, a idzie za Mną, nie jest Mnie godzien. Kto chce znaleźć swe życie, straci je, a kto straci swe życie z mego powodu, ten je znajdzie..."

przez światło II czytania Rz 6,3-4:

Daliśmy się pogrzebać razem z Nim poprzez zanurzenie w śmierć, aby jak właśnie obudzony został Chrystus z martwych dla chwały Ojca, tak i my w nowości życia zacznijmy chodzić (przekład interlinearny).

Nowość życia, jakie mamy od chrztu, umożliwia miłowanie bardziej Jezusa niż rodziców, bardziej Jezusa niż cokolwiek. Pozwala wziąć krzyż swój, bo się wie, że krzyż nie jest ostatnim słowem, że z krzyża się zmartwychwstaje. Dla chwały Ojca!
Jeśli nie ma tych przejawów nowości życia, chrześcijaństwo staje się nieatrakcyjne, nie pociąga. Nie jest godne Jezusa...
W nowości życia zacznijmy chodzić! Dla chwały Ojca!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz