piątek, 17 czerwca 2011

17 VI mój skarb

Bo gdzie jest twój skarb, tam będzie i serce twoje. Światłem ciała jest oko. Jeśli więc twoje oko jest zdrowe, całe twoje ciało będzie w świetle. Mt 6,21n

Oko widzi. Ale przez oko widzi cały człowiek. Jeśli oko dobrze widzi, człowiek jest w prawdzie.
Serce jest tam, gdzie skarb. Jeśli skarb jest materialny, to serce jest prowadzone przez oko, a oko kierowane przez serce...
Gdzie patrzy me oko? Ku czemu ciąży? Co jest moim skarbem, który nie pozwolę sobie wydrzeć?
Owszem mam mój skarb! Jest to relacja z moim Ojcem. Wszystko inne, za św. Pawłem, uznaję za śmieci.

3 komentarze:

  1. "Wszystko inne, za św. Pawłem, uznaję za śmieci"
    Baranko, pomóż mi dobrze zrozumię "wszystko inne", bo nie rozumię... Czy jest w tym "wszystkim " miłość bliźniego? Anna

    OdpowiedzUsuń
  2. :-) Anno pytasz o "wszystko inne", a przede wszystkim o miłość bliźniego. Ja rozumiem to tak:
    1) gdy Bóg jest na I miejscu, wszystko inne jest na swoim miejscu (w tym miłość bliźniego)
    2) gdy w relacji do Ojca jestem pewna miłości, to tak obdarowana potrafię KOCHAĆ bliźniego - bo tylko ludzkim wysiłkiem nie zajdę w miłości bliźniego daleko...
    3) Pawłowe "śmieci" rozumiem tak, że chodzi o to wszystko o co zabiega świat, tzn. gromadzenie zaszczytów i tytułów itp.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za wyjaśnienie, Baranko. Jestem spokojna o Ciebie :)))) i pozdrawiam serdecznie. Anna

    OdpowiedzUsuń