czwartek, 23 czerwca 2011

23 VI zagrody nasze widzieć przychodzi

Ja jestem chlebem żywym, który zstąpił z nieba. [...] Ciało moje jest prawdziwym pokarmem, a Krew moja jest prawdziwym napojem. Kto spożywa moje Ciało i Krew moją pije, trwa we Mnie, a Ja w nim. Jak Mnie posłał żyjący Ojciec, a Ja żyję przez Ojca, tak i ten, kto Mnie spożywa, będzie żył przeze Mnie. J 6,51-58

Emmanuel jest wśród nas. A ja chcę być dla Niego.
Eucharystia uczy mnie oddania się Ojcu i ludziom. Mierny (może nawet marny) ze mnie uczeń, ale nie poddaję się. :)

***
RESPONSORIUM z Godziny Czytań

W. Rozpoznajcie w tym chlebie † Ciało, które wisiało na krzyżu, / a w tym kielichu wina Krew, która z boku spłynęła. / Przyjmijcie więc i spożywajcie Ciało Chrystusowe, / przyjmijcie i pijcie Krew Jego: * Bo już sami staliście się członkami Chrystusa.
K. Aby się nie rozdzielić, jedzcie Ciało, które was jednoczy; aby nie zwątpić o swej wartości, pijcie Krew, która jest ceną waszego zbawienia. W. Bo już sami staliście się członkami Chrystusa.

***
1. Zróbcie Mu miejsce, Pan idzie z nieba,
Pod przymiotami ukryty chleba
Zagrody nasze widzieć przychodzi
I jak się Jego dzieciom powodzi

2. Otocz Go wkoło, rzeszo wybrana,
Przed twoim Bogiem zginaj kolana!
Pieśń chwały Jego śpiewaj z weselem;
On twoim Ojcem, On przyjacielem.

3. Nie dosyć było to dla człowieka,
Że na ołtarzu co dzień Go czeka:
Sam ludu swego odwiedza ściany,
Bo pragnie bawić między ziemiany.

4. Zielem, kwiatami ścielcie Mu drogi,
Którędy Pańskie iść będą nogi!
I okrzyknijcie na wszystkie strony:
"Pośród nas idzie błogosławiony"!

5. Straż przy Nim czynią anieli możni,
Nie przystępujcie blisko, bezbożni!
Obyście kiedyś i wy poznali,
Jakiegośmy to Pana dostali.

6. On winy nasze przebaczać lubi,
Jego się wsparciem nasz naród chlubi,
W domu i w polu daje nam dary,
Serc tylko naszych żąda ofiary.

7. Niesiemy Ci je, Boże. niesiemy!
Dawaj nam łaski, sercać dajemy.
I tej zamiany między stronami
Niebo i ziemia będą świadkami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz