niedziela, 2 maja 2010

poddać się nowości miłości

...przez wiele ucisków trzeba nam wejść do królestwa Bożego. Dz 14,22

...ni trudu już nie będzie, bo pierwsze rzeczy przeminęły". I rzekł Zasiadający na tronie: "Oto czynię wszystko nowe". Ap 21,4-5

Przykazanie nowe daję wam, abyście się wzajemnie miłowali tak, jak Ja was umiłowałem. J 13,34

Wokół tych zdań kołują moje myśli. Serce czuje nowość łaski.

Wiele ucisków... by wypalić stygmat miłości niezachwianej.
Wszystko nowe... by nie nieść ciężaru krzywdy, niezrozumienia, emocji. By przeżywać każde wydarzenie pierwszy raz - z miłością i wdzięcznością odkrywcy.
(Znam taką bliską mi osobę, która opowiadając o swoich przeżyciach bardzo często mówi, że pierwszy raz to przeżywa... Choć ma już swoje lata i nie jest to pierwszy raz, to jednak ta NOWOŚĆ spojrzenia mnie zadziwia.)

Boże mój, rozszerzaj moje serce, bym umiała przyjąć NOWE przykazanie, codziennie od nowa. Czyń moje serce nowym, bym umiała kochać TAK, jak Ty chcesz, bym kochała.

P.S.
Prawdziwa podróż ku odkryciu składa się nie z poszukiwania nowych pejzaży, lecz z obserwacji nowymi oczami (Marcel Proust)
.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz