niedziela, 18 sierpnia 2024

18 VIII, trwać w życiu Jezusa

... Ciało moje jest prawdziwym pokarmem, a Krew moja jest prawdziwym napojem. Kto spożywa moje Ciało i Krew moją pije, trwa we Mnie, a Ja w nim. Jak Mnie posłał żyjący Ojciec, a Ja żyję przez Ojca, tak i ten, kto Mnie spożywa, będzie żył przeze Mnie... (J 6, 51-58)

Faktycznie nie ma innego sposobu tak namacalnego tu na ziemi, by trwać w życiu Jezusa. Według Jego słów tak śmiem twierdzić. Jest chyba tylko jedno "ale"!
Dziś tak wiele jest chorób i zaburzeń pokarmowych, wynikających nie tylko z fizjologii ale też z psychiki, że często pokarm nie jest właściwie przyswajany. Wydaje mi się, że podobnie może być z "prawdziwym pokarmem"...
Dobra spowiedź, żal za grzechy, rachunek sumienia właściwy, są od wieków daną pomocą, by "prawdziwy pokarm" znalazł w nas przyjęcie. Nie zapominajmy o tym!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz