niedziela, 22 sierpnia 2021

22 VIII, "nie daj mi z Tobą rozłączyć się"

...Rzekł więc Jezus do Dwunastu: «Czyż i wy chcecie odejść?» Odpowiedział Mu Szymon Piotr: «Panie, do kogo pójdziemy? Ty masz słowa życia wiecznego. A my uwierzyliśmy i poznaliśmy, że Ty jesteś Świętym Bożym». (J 6, 55. 60-69)

Pytania "kryzysowe" są potrzebne. Dobrze, że padają, choć wielu z nas ich boi się. A one porządkują. Weryfikują. I dopingują, jeśli wybieramy według najgłębszej intencji serca, a nie idąc za tym, co przyjemniejsze, czy łatwiejsze.

Lubię modlić się po komunii modlitwą przypisywaną św. Tomaszowi z Akwinu. Jest w niej też element tego wytrwania i wyboru, o którym dziś wiele w liturgii Słowa: 
Duszo Chrystusowa, uświęć mnie.
Ciało Chrystusowe, zbaw mnie,
Krwi Chrystusowa, napój mnie.
Wodo z boku Chrystusowego, obmyj mnie.
Męko Chrystusowa, pokrzep mnie.
O dobry Jezu, wysłuchaj mnie.
W ranach swoich ukryj mnie.
Nie daj mi z Tobą rozłączyć się.
Od złego wroga obroń mnie.
W godzinę śmierci wezwij mnie.
I każ mi przyjść do siebie,
Abym z świętymi Twymi chwalił Cię,
Na wieki wieków. Amen.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz