sobota, 16 lutego 2019

16 II, gdzie jesteś?

Pan Bóg zawołał Adama i zapytał go: « Gdzie jesteś?»
On odpowiedział: « Usłyszałem Twój głos w ogrodzie, przestraszyłem się, bo jestem nagi, i ukryłem się ». Rzekł Bóg: «Któż ci powiedział, że jesteś nagi? Czy może zjadłeś z drzewa, z którego ci zakazałem jeść? »...  (Rdz 3, 9-24)

Ciekawe, że na to czytanie Kościół daje nam jako odpowiedź Ps 90, z refrenem: Panie, Ty zawsze byłeś nam ucieczką. 
Gdzie jesteś? - szuka nas Bóg nieustannie.
Dla mnie osobiście takim momentem spotkania, czy odpowiedzi Bogu na to pytanie jest wieczorny rachunek sumienia. Gdzie jesteś? - tu jestem...

4 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. W Nim żyjemy, poruszamy się i jesteśmy...
      A ja Go spotykam m.in. w mojej s a m o t n o ś c i...

      Usuń
    2. ja już chyba tylko czekam aż On mnie Spotka

      Usuń
    3. czekaj wytrwale i świadomie

      Usuń